KUNSTNYT
Ministeriernes Kunstforening
https://mkunst.dk/
Nr. 3 – Juni 2023
Kommende arrangementer
En guidet fodtur i Stjernearkitektur i Nordvest – ultimo aug.
En auktionsaften, hvor deltagerne sælger egne værker til hinanden – 13. nov.
Referat af generalforsamlingen 2023
17. april
Dagsorden:
1) Valg af dirigent og referent
2) Formandens beretning
3) Kassererens reviderede regnskab for 2022
4) Valg af bestyrelsesmedlemmer
5) Valg af 2 revisorer
6) Valg af revisorsuppleanter
7) Fastsættelse af medlemsbidrag
8) Forslag fra medlemmerne
9) Forslag fra bestyrelsen
10) Dialog med medlemmerne
11) Eventuelt
Ad dagsordenen:
Pkt. 1. Allan Harder blev valgt som dirigent og Susanne Hildebrandt som referent
Pkt. 2. Formanden aflagde beretning. Beretningen blev godkendt.
Beretningen er vedlagt som bilag.
Pkt. 3. Kassereren forelagde det reviderede regnskab for 2022. Regnskabet blev godkendt.
Regnskabet er vedlagt som bilag
Pkt. 4. Valg af bestyrelsesmedlemmer, der er på valg.
Annette Stefani, Allan Harder og Ellen Tobias er på valg
Allan og Annette blev genvalgt for 2 år. Ellen Tobias frasagde sig genvalg pga. sygdom.
Et medlem af forsamlingen ville gerne lige tænke over, om hun ville stille op.
Pkt. 5. Valg af 2 revisorer
Jette Fabech-Larsen og Winnie Kirchheiner blev begge genvalgt som revisorer.
Pkt. 6. Valg af revisorsuppleant
På valg er: Kim Sandgreen. Kim blev genvalgt
Pkt. 7. Fastsættelse af medlemsbidrag
Bestyrelsen havde foreslået, at medlemskontingentet fastsættes uændret til 450 kr. pr. medlem. Det blev godkendt.
Pkt. 8. Forslag fra medlemmerne
Der var ikke indkommet forslag.
Pkt. 9. Forslag fra bestyrelsen
Bestyrelsen ville gerne vide, om der var interesse for at afholde en auktionsaften, hvor medlemmerne ville få mulighed for at sælge egne kunstværker til andre medlemmer eller gæster.
Der var stor interesse for et sådant arrangement.
Det blev samtidig aftalt, at en sådan auktionsaften skulle afholdes mandag den 13. november i foreningshuset Sundholm 8, Sundholmsvej 8, 2300 Kbh. S
(Sundholm 8 er et kulturhus på Amager, hvor vi har meldt os ind. Her er mulighed for at ’låne’ lokaler af forskellig størrelse)
Pkt. 10. Dialog med medlemmerne
- Et medlem af forsamlingen havde et ønske om flere arrangementer om formiddagen i lighed med f. eks Ældre Sagen.
Hertil svarede formanden at, mange af vores medlemmer stadig er erhvervsaktive, og at der derfor er en lang tradition for at arrangementer ligger lige efter arbejdstid.
Der var stemning for, at arrangementer som hovedregel skal ligge efter arbejdstid.
- Som nævnt i formandsberetningen ville formanden gerne have en snak med forsamlingen om vores nye reminder-procedure i forbindelse med arrangementerne.
Spørgsmålet blev diskuteret og konklusionen blev, at medlemmerne var tilfredse med at modtage en reminder, når tiden for et arrangement nærmerede sig, og at denne reminder-procedure derfor burde fortsætte.
- Formanden spurgte, om der var interesse for af afholde arrangementet
”En guidet fodtur i Stjernearkitektur i Nordvest”?
Et fikst og færdigt arrangement, som blot venter på at blive vakt til live.Der var overvejende stemning for at afholde arrangementet.
Pkt. 11. Eventuelt
Ingen emner
Dirigenten takkede for god ro og orden, hvorefter forsamlingen gik over til lodtrækning
Bestyrelsens konstituering
Bestyrelsen har på sit første møde efter den ordinære generalforsamling 2023 konstitueret sig sådan:
Formand: Maien Kruuse Tidl. Skatteministeriet
Kasserer: Annette Stefani Tidl. Sundheds – og Ældreministeriet
Hanne Bach Tidl. Sundheds – og Ældreministeriet
Helga Ejskjær Københavns Kommune
Allan Harder Carlsen Økonomistyrelsen
Susanne Hildebrandt Tidl. Direktoratet for Kriminalforsorgen, Justitsministeriet
Bente Hansen Tidl. Digitaliseringsstyrelsen