KUNSTNYTMinisteriernes Kunstforening
https://mkunst.dk/
Nr. 2 –
Marts 2019
Invitation til GRATIS
forpremiere
på Teatergrads forestilling
»The BeatRoots«
11. og 12 marts, kl. 19,
i Operaen på Christiania
Pusher Street
https://kort.degulesider.dk/m/gdf0O
»The
BeatRoots« – et
mikrokosmos, hvor fællesskab og fælles værdier er sat under pres.
I koncertformat udspiller der sig en country-komedie om en tragisk tid, hvor
fællesskaberne er i opløsning, udfordret af tidens individualisme. Det er en
fortælling, der strækker sig fra en krise mellem to brødre til den
verdensomspændende politiske krise.
I »The BeatRoots« er vi både i teatret og til koncert. Fra dramatikken stjæler
vi den medrivende historie, de genkendelige karakterer og den samfundsrelevante
tematik og fra koncerten stjæler vi musikken, vildskaben og publikums
engagement.
Mere om forestillingen på https://www.teatergrad.dk/aktuelt/the-beatroots/
Forestillingen
varer cirka 1 time og 30 minutter
Tilmelding: Skriv en mail direkte til Teatergrad, stilet til
med oplysning om ønsket dato og antal personer (ledsagere er velkomne).
Generalforsamling
med efterfølgende lodtrækning
tirsdag, den 2. april, kl. 17
i
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Strandgade 100, Christianshavn
Lige ved
Nordatlantens Brygge, se kort:
http://kort.degulesider.dk/m/7NDGr
Vær opmærksom på, at det kan være svært at finde parkeringsplads.
PROGRAM:
I. Generalforsamling | Kl. 17-18 |
II. Lodtrækning Hvervegevinst III. Lodtrækning For tilstedeværende For alle medlemmer | Kl. 18-19 |
IV. Spisning | Kl. 19-21 |
Der er adgang
tilDirektoratetfra kl. 16.30 – 17.00
Hovedindgangen låses kl. 17 præcis
Der er mulighed for at bestille
sandwichboller til 60 kr. pr. stk.,
se pkt. IV
I. GENERLALFORSAMLING
Dagsorden:
1) Valg af dirigent
2) Formanden aflægger beretning
3) Kassereren forelægger det reviderede regnskab (01.01.18 – 31.12.18)
4) Valg af bestyrelsesmedlemmer, der er på valg
5) Valg af 2 revisorer
6) Valg af revisorsuppleanter
7) Fastsættelse af medlemsbidrag
8) Forslag fra medlemmerne
9) Dialog med medlemmerne
10) Eventuelt
Ad dagsordenen:
Pkt. 1 / Valg af dirigent
Pkt. 2 /Formanden aflægger beretning
Pkt. 3 /Kassereren forelægger det reviderede regnskab (01.01.18 – 31.12.18)
Pkt. 4 / Valg af bestyrelsesmedlemmer, der er på valg
På valg: Annette Stefani, Claus Kirchheiner, Allan Harder.
Ikke på valg: Hanne Bach, Susanne Hildebrandt, Maien Kruuse og Helga Ejskjær
Genvalg: Annette Stefani, Claus Kirchheiner og Allan Harder modtager genvalg.
Pkt. 5 / Valg af 2 revisorer
På valg er: Jette Fabech-Larsen og Winnie Kirchheiner.
Pkt. 6 / Valg af revisorsuppleanter
På valg er: Merete Bjergager
Ikke på valg: Susanne Hildebrandt, da hun er indtrådt i bestyrelsen
Valg af ny revisorsuppleant.
Pkt. 7 / Fastsættelse af medlemsbidrag
Bestyrelsen foreslår, at medlemskontingentet fastsættes uændret til 400 kr. pr. medlem.
Pkt. 8 / Forslag fra medlemmerne
Forslag,
som medlemmerne ønsker behandlet på generalforsamlingen, skal fremsendes
skriftligt og være foreningen i hænde senest mandag, den 18. marts.
Forslag sendes til
formanden, Maien Kruuse, på
Pkt. 9 / Dialog med medlemmerne
Pkt. 10 / Eventuelt
Ledige bestyrelsesposter
Ifølge
vedtægterne består bestyrelsen af 5 – 7 medlemmer. Pt. er vi 7. Så der er ingen
ledige poster i bestyrelsen
II. LODTRÆKNING – om året hvervegevinst
Lodtrækning om årets hvervegevinst sker forud for den almindelige lodtrækning
Hvervegevinsten 2019
Of their peculiar light — et værk af Amalie Smith
2018
Sublimationstryk på kunststof,
overlocket med grå tråd | Produktion: DPTextile
| 65 × 65 cm | Oplag: 400 | Signeret
og dateret..
Mere om kunstneren:
http://www.amaliesmith.dk/om.html
III. LODTRÆKNING
Efter generalforsamlingen udloddes der 20 kunstværker blandt foreningens medlemmer.
Kun for tilstedeværende medlemmer
Lodtrækningen består af 2 trækninger og foregår på følgende måde:
Første trækning – kun for tilstedeværende medlemmer:
Først trækkes der lod om 10 gevinster blandt de tilstedeværende medlemmer. Disse gevinster er ikke udvalgt på forhånd, men indgår i den samlede gevinstpulje, dvs., at vinderne vælger mellem alle gevinster i den rækkefølge, hvori de bliver udtrukket.
For alle medlemmer
Anden trækning – for alle medlemmer:
Efter første trækning trækkes der lod om de 10 resterende gevinster blandt alle medlemmer. Ingen kan dog vinde mere end én gevinst.
Først vælger de tilstedeværende vindere mellem gevinsterne i den rækkefølge, hvori vinderne bliver udtrukket. Derefter fordeles de tilbageværende gevinster blandt de ikke-tilstedeværende vindere i den rækkefølge, hvori de er udtrukket. De ikke-tilstedeværende vindere får efterfølgende skriftlig besked om, at de har vundet og hvilken gevinst, det drejer sig om.
Generelt
Fuldmagter accepteres ikke!
Man kan ikke lade sig repræsentere som tilstedeværende ved fuldmagt. Det gælder ved både første og anden trækning.
Betingelse for deltagelse i lodtrækningen
Deltagelse er betinget af, at kontingentet 2018/19 (400 kr.) er betalt, og at betalingen har kunnet konstateres af foreningens kasserer før generalforsamlingen.
Præsentation af gevinsterne
Størstedelen
af gevinsterne kan nu ses på hjemmesiden, https://mkunst.dk/
De manglende gevinster bliver snarest lagt på siden.
Gevinsterne
kan desuden ses på dagen for generalforsamlingen i Direktoratet for
Kriminalforsorgen, fra kl.
16.30
Vores lodordning ved lodtrækning
På generalforsamlingen 2011 blev der indført en lodordning, så vinderchancerne øges i takt med de år, hvor man ikke vinder.
Det betyder, at hvert medlem for hvert år medlemmet ikke vinder, får tildelt ét ekstra lod ved lodtrækningen på næste ordinære generalforsamling. Hvis et medlem vinder, taber medlemmets resterende lodder gyldighed.
Lodordningen omfatter den årlige lodtrækning, altså både 1. og 2. trækning.
Lodordningen trådte i kraft 2011. Det betyder, at de, der ikke vandt i 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 og 2018 får 7 ekstra lodder i år. Og de, der ikke vinder i år, får et ekstra lod næste år.
Frist for afhentning af gevinster
Gevinster, som ved
anden trækning tilfalder ikke – tilstedeværende vindere, skal
være afhentet senest to måneder efter datoen for afholdelse af årlig ordinær
generalforsamling.
Efter fristens udløb overgår uafhentede gevinster til foreningens gevinstpulje for et følgende år.
IV. SPISNING
I kan vælge en sandwichbolle til 60 kr. pr. stk. Betaling sker på generalforsamlingen.
Bestilling: Afgives på forhånd, dog senest 27. marts,på
Ved bestilling – husk at oplyse antal.
Drikkevarer (vin og danskvand), kan købes til meget rimelige priser. Der vil være kander med koldt vand til fri afbenyttelse.
HUSK kontanter! Og gerne lige penge til betaling af det bestilte
Hvervekampagnen kører stadig!
Skaf et nyt medlem
og deltag i lodtrækningen om hvervegevinsten
på dette års generalforsamling
Hvis du skaffer et nyt medlem, har du mulighed for at vinde årets hvervegevinst.
For hvert nyt medlem, du hverver, får du et lod i denne lodtrækning. Jo flere medlemmer du skaffer, jo flere lodder får du i lodtrækningen. Dine vinderchancer forøges altså i takt med antallet af nye medlemmer, du hverver.
Nye medlemmer, der er hvervet siden sidste ordinære generalforsamling, dvs. fra 16. april 2018, tæller med og giver dig lod. Loddet vil naturligvis kun blive tildelt, hvis det nye medlem har betalt kontingentet for 2018/19 (400kr.)før dette års generalforsamling
Sådan tilmelder du nye medlemmer:
- Send en mail til Annette Stefani, på
- og oplys det nye medlems navn, adresse,
ansættelsessted, tlf. og e-mail
I kan stadig nå at hverve nye medlemmer
Fristen udløber først mandag, den 1. april, dagen
før generalforsamlingen. Det er dog en betingelse, at det nye medlem har betalt kontingentet for 2018/19 (400kr.)før dette
års generalforsamling.
Vores facebookgruppe
Der er nu gået et år siden oprettelsen facebook-gruppen
ved navn Ministeriernes Kunstforening. Se den hér: https://www.facebook.com/groups/1516385808410855/
Facebookgruppen skal bruges til PR og kommunikation
med medlemmerne og andre interesserede. Gruppen er nemlig åben for alle
interesserede.
Der er allerede nogle medlemmer,
som har meldt sig ind i facebookgruppen. Og det er vi selvfølgelig glade for. Men
vi burde være mange flere. Derfor så
vi gerne, at endnu flere medlemmer meldte sig ind i gruppen.
Gruppen er som nævnt åben for alle interesserede. Derfor må I gerne opfordre jeres kunstinteresserede venner, bekendte eller familiemedlemmer til også at melde sig ind.
Som medlemmer af gruppen må I også gerne
like, kommentere
og dele opslag, så vi kommer bredere ud.
Download som PDF: Klik her